واحد انبار به عنوان یکی از با اهمیت ترین قسمت های هر سازمان و شرکت، محل تجمع سرمایه و به عنوان حلقه ارتباطی بین تولید، توزیع و مصرف و همچنین ارتباط بین زنجیره خرید و فروش مواد و کالا محسوب می‌شود؛ از این رو افراد شاغل در این واحد وظایف مهمی در برابر سرمایه های شرکت دارند.

لذا در ادامه گفت و گوهای انجام شده با پرسنل پرتلاش شرکت شیمی بافت، این بار به سراغ سه تن از همکاران واحد انبار مجتمع پتروشیمی شیمی  بافت رسیده ایم تا ضمن مصاحبه با ایشان از زحماتشان طی این سالها قدردانی نیز بعمل آوریم.

متن این گفتگو را در ادامه می خوانید:

 

  • برای شروع لطفاً کمی از سوابق خود بگویید.

محسن ایمانی: بنده در ابتدا کار خود را بعنوان انباردار از بندرامام (ره) آغاز کردم و پس از 5 سال برای ادامه کار در سال 1380 وارد منطقه ویژه اقتصادی شدم و در پروژه ساخت مجتمع پتروشیمی مارون طی یک سال مشغول بکار شدم و پس از آن در سال 1381بعنوان انباردار به استخدام شرکت شیمی بافت درآمدم و از سال 1394 تاکنون بعنوان مسئول انبارهای شرکت مشغول به خدمت می باشم.

عبدالرضا کیانی: اینجانب نیز از خرداد1393 بعنوان انباردار به استخدام شرکت درآمدم و قبل از آن در مجتمع های پتروشیمی رازی، اروند، کارون و فن آوران مشغول به کار بودم. تخصص من امور انبارداری، آرشیو و بایگانی اسناد می باشد.

عادل عساکره: بنده هم از مرداد 1393 وارد شرکت شیمی بافت شده و قبل از آن در جزیره خارک، پتروشیمی های شهید تندگویان، فن آوران و اروند مشغول به کار بودم و تخصص اصلی من در متریال و اصول انبارداری پروژه های مذکور و MC  کالا می باشد.

 

  • لطفاً در خصوص انبارداری و نحوه عملکرد این واحد توضیحاتی بدهید.

محسن ایمانی: انبارهای مجتمع شیمی بافت عبارتند از: انبار قطعات فنی، انبار عمومی، انبار دارائی ثابت(اموال) و انبار کالای مستعمل می باشد که توسط 4 نفر انباردار به صورت شیفت و 4 نفر روزکار اداره می شود.

قطعات فنی کارخانه در جاهای مخصوص خود در طبقات به طور صحیح نگهداری شده و درصورت نیاز واحدهای مختلف کارخانه جهت مصرف از انبار خارج می شوند. بنده نیز به عنوان مسئول انبار بر این امور نظارت می نمایم. از جمله مسئولیت‌های مهم واحد انبار، تضمین حفظ جریان کنترل موجودی است که مسئول انبار باید تضمین کند همه اهداف اساسی کنترل موجودی تحقق یابند تا در صورت کم شدن موجودی اقلام جهت تهیه سفارش خرید اقدام نماید.

  • چرخه ورود و خروج کالا از انبار در شرکت شیمی بافت چگونه انجام می پذیرد؟

عبدالرضا کیانی: در ابتدا باید واحد مربوطه تقاضای کالا کرده و درخواست خود را به واحد انبار یا تدارکات تحویل داده و سپس واحد انبار آن سفارش را ثبت نموده و درخواست خرید را به کارپرداز شرکت ارائه نماید. پس از آنکه خرید کالا توسط کارپرداز انجام شد و به شرکت ورود شد پس از بازرسی و تأیید آن توسط بازرسی فنی و ثبت فرم شناسائی اقلام، اقلام به انبار تحویل داده می شود. واحد انبار پس از رسید آن و کدگذاری و طبقه بندی کردن آن کالا را وارد چرخه انبار می نماید و واحد مربوطه می تواند باهمان درخواست خرید، کالا را از انبار تحویل بگیرد

  • درباره طرح انبارگردانی و مدت زمان اجرای آن توضیحاتی ارائه دهید.

عادل عساکره: انبارگردانی در پایان هر سال مالی جهت حسابرسی و چرخه گردش کالا و میزان ورود و خروج، تولید و مصرف موجود در شرکت انجام می گیرد، این در حالی است که در بعضی از شرکت ها سالیانه دو بار که هر شش ماه یکبار انبارگردانی صورت می گیرد.

در پروسه انبارگردانی شرکت شیمی بافت ، اجناس موجود در انبار توسط نفرات شمارش کننده که از قبل از سوی واحد مالی مشخص شده بصورت فیزیکی و بدون دخالت انباردار شمارش صورت می گیرد، و در تگ کالای انبار که توسط کارکنان انبار در زیر اجناس نصب شده اند نوشته و امضاء می شود و سپس به نفر حسابرس جهت ثبت در سیستم تحویل می گردد. مدت زمان اجرای انبارگردانی بستگی به مقدار کالای موجود در انبار و تعداد نفرات شمارش کننده دارد.

از اینکه وقت خویش را در اختیار ما قرار دادید بسیار تشکر می نماییم.

روابط عمومی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط