مهندس عادل عبادی یکی از چهار سرپرست شیفت های بهره برداری کارخانه شرکت شیمی بافت می باشد که از سال 1381 به استخدام این شرکت درآمده است؛ وی متولد 1358 از شهرستان آبادان می باشد. لیسانس مهندسی شیمی از دانشگاه ماهشهر بوده و متأهل می باشد. متن زیر مشروح گفت وگوی ما با وی می باشد که در ادامه می خوانید:

  • لطفاً برای شروع کمی از سوابق خود بگویید و بفرمایید طی این مدت در چه قسمت‌هایی مشغول به کار بودید؟

از سال 1381 بعنوان اپراتور آزمایشگاه به استخدام شرکت شیمی بافت درآمدم. بعد از یک سال و نیم در این پست به واحد بهره برداری انتقال داده شده که در آن برهه با توجه به شرایط موجود در دو بخش به عنوان سایت اپراتور و امورات آزمایشگاهی مشغول فعالیت بودم. بعد از آن بعنوان اپراتور اتاق کنترل مشغول بکار شده و در خلال اپراتوری همچنان کارهای آزمایشگاه را هم انجام می دادم.

سال 85 به اتفاق همه همکاران واحد 2 مجتمع را بدون کمک نیروهای خارج از شرکت راه اندازی نمودیم که با آغاز بکار این واحد توانستیم به تولید محصول با کیفیت تری دست پیدا نماییم. از سال 1387 تاکنون هم بعنوان سرپرست شیفت بهره برداری در حال انجام وظیفه می باشم.

  • از مسئولیت های سرپرست شیفت بگویید؟

سرپرست شیفت بهره برداری بعد از تایم اداری و روزهای تعطیل بعنوان ارشدترین مقام کارخانه بعد از مدیریت مجتمع بوده یا به عبارتی کشیک ارشد کارخانه می باشد. سرپرست شیفت بهره برداری زیر نظر مستقیم رئیس بهره برداری و مدیریت کارخانه می باشد. از وظایف سرپرست شیفت، هماهنگی با رئیس بهره برداری و مدیریت کارخانه جهت راه اندازی واحد و یا از سرویس خارج کردن آن بصورت نرمال، کاهش و یا افزایش ظرفیت تولید، صدور مجوز تخلیه و بارگیری محصولات و خوراک و همچنین ورود و خروج آن ، ارتباط با سایر کشیکان ارشد منطقه و شرکت های تأمین خوراک، صدور انواع پرمیتهای کار تعمیراتی در سایر واحدهای کارخانه می باشد

  • برنامه کاری شما از شروع وقت شیفت چیست ؟

در ابتدای شیفت شرایط هر دو واحد توسط سرپرستان شیفت رصد شده و دستورات لازم جهت کنترل مطلوب صادر می شود. بازدید از واحد UTILITY ، تخلیه و بارگیری و نظارت بر فرآیند تخلیه و بارگیری خوراک و محصولات، همچنین سایت ویزیت و در جریان قرار گرفتن کارهای تعمیراتی و پرمیت های که در طول شیفت قبل صادر شده، بررسی نتایج آزمایشگاه و پی گیری کارهایی که باید در طول شیفت صورت بگیرد. در مجموع هرفعالیتی که به تولید مربوط می شود برعهده سرپرست شیفت بهره برداری می باشد.

  • کار در واحدهای عملیاتی چه تفاوتی با ادارات ستادی دارد؟

فعالیت در واحدهای عملیاتی سختی های خاص خودش را دارد هرچند کار در واحدهای ستادی هم مشتقاتی دارد. فرد عملیاتی در ابتدا باید با فرآیند تولید واحد آشنایی کامل داشته باشد و بعد با توجه به اینکه شرکت یک واحد گازی می باشد رعایت کردن نکات ایمنی از اولویت های اول در واحد محسوب می شود. اساساً فعالیت های عملیاتی در شیفت بسیار حساس می باشد لذا آرامش در محل کار یکی از اصلی ترین امور است تا خدایی ناکرده حادثه ای به علت بی توجهی و یا خستگی پرسنل رخ ندهد

  • شرايطي را كه در آن به بهترين شكل كار مي‌كنيد توصيف كنيد.

مسلم است بهترین شرایط، شرایط نرمال است ، یعنی واحد با هر ظرفیتی بصورت نرمال کنترل شود و با بهترین کیفیت تولید نماید.مشکل تأمین خوراک نباشد، کارهای تعمیراتی خاص و یا اضطراری نباشد، سطح مخازن محصول و خوراک نرمال باشد تجهیزات کارخانه در بهترین شرایط برای استفاده باشند و پرسنل زحمتکش واحد نیز در آرامش مشغول به فعالیت باشند.

  • یک آرزو..

من امیدوارم همه همکارانم در سایر واحدهای شرکت مخصوصاً واحد پرتلاش بهره برداری که واقعاً مخلصانه و متعهدانه مشغول فعالیت هستند به هر آرزویی که در شغل و زندگی دارند برسند و دعا می کنم همه دوستان و همکاران عزیز و همچنین خانواده های محترمشان در صحت و سلامت کامل سال نو پیش رو را آغاز نمایند.

از زحمات شما نیز سپاسگذارم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط