مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیمی بافت گفت: واگذاری سهام شستا در حوزه اقتصادی اثرات و برکات زیادی دارد از جمله آنکه هم اکنون 40 میلیون بازنشسته داریم که این اتفاق می تواند اطمینان بیشتری درباره آینده به آنها بدهد.

سیدمحسن شمس در گفتگو با نامه نیوز درباره آغاز واگذاری سهام شرکت شستا از روز 27 فروردین ماه گفت: با توجه به اینکه فردا روز عرضه سهام شستا در بورس خواهد بود، این عرضه را می تواند از جهات مختلف مورد تحلیل قرار داد .عرضه سهام شستا  اثراتی فراواني برای اقتصاد کشور خواهد داشت.
اینکه چه طور در عرض يكسال شستا توانست سهام شرکت هایش را آماده و خودش وارد بورس شود و مورد استقبال حرفه ای های  بازار بورس قرار گيرد، این خود به مسائل مدیریتی خود شستا مربوط می شود که می تواند مورد الگوبرداری قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیمی بافت افزود: با عرضه سهام شرکت شستا به بورس حجم زیاد نقدینگی در جامعه برای خرید این سهام ها وارد بورس می شودواین اتفاق کمک می کند که نقدینگی جامعه در بخش تولید به کار گرفته شود.
در واقع سالی که مزین به جهش تولید است، این حجم از نقدینگی جذب شده از طریق بورس به کمک تولید می آید و با برنامه هايي كه در شستا طرح ريزي شده منتج به جهش تولید می شود.
وی با اشاره به آثار شفاف سازی در عرصه اقتصادی گفت: با عرضه سهام شستا در بورس، امور مربوط به بخش عظیمی از سرمایه دولت که در سازمان تأمین اجتماعی بود شفاف سازی می شود چون همه مردم می توانند در مجامع شرکت های بورسی شرکت کنند و در جریان امور ان شركت ها قرار بگیرند.
سیدمحسن شمس افزود: عرضه سهام شرکت شستا باعث بالا رفتن اعتماد مردم به عملکرد اقتصادی دولت هم می شود چون همه مردم در گیر این موضوع می شوند. معتقدم حرفه های بازار بورس خبرها را رصد می کنند و تا جایی که اطلاع دارم از  خرید سهام شرکت شستا استقبال می کنند چرا كه هلدينگي در كشور که سبد سهامش هم وزن شستا  باشد در کشور نداریم.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیمی بافت با اشاره به هلدینگ های بزرگ زیر مجموعه شستا یادآور شد: هلدینگ تاپیکو در عرصه پتروشیمی و شیمیایی، هلدینگ دارویی و هلدینگ سیمان شستا همگی بسیار خوب و وزین هستند. همه این هلدینگ ها به تنهايي خرد شاخص هستند. حالا وقتی همه با هم جمع و سهام شان در بورس تحت عنوان شستا عرضه می شود، می توان به این جمع بندی رسید که شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) سلیقه های مختلف را در بورس پوشش خواهد داد.
وی با اشاره به آثار مثبت واگذاری شرکت های شستا بر زندگی بازنشستگان، ادامه داد: واگذاری سهام شستا در حوزه اقتصادی اثرات و برکات زیادی دارد از جمله آنکه هم اکنون به خانواده بزرگ40  ميليون نفري تامين اجتماعي می توان اطمینان بیشتری درباره آینده اقتصادي داده شود.
این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: خود سازمان بورس کشور نيزبا آمدن چنین غول اقتصادی هسته سیستم معاملات خودش را می تواند ارتقا ببخشد و باید آماده شود تا وزارتخانه های دیگر هم از این اقدام الگوبرداری کنند و شرکت های اقتصادی خودشان را وارد کارزار بورس کنند. معتقدم این اتفاق اقتصاد ما را به اقتصاد کشورهای معتبر دنیا نزدیک می کند.
سیدمحسن شمس افزود: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نشان داد هر حرفی را می زند عملیاتی می کند. این وزارتخانه توانست سهام شرکت بزرگ شستا را در اشل بین المللی طوری مدیریت کنند که در بورس مورد استقبال مردم قرار گیرد. فکر می کنم بی نظیر بوددن سبد محصولات شستا و الگوی مدیریتی اش مورد استقبال همه وزارتخانه ها و شرکت های صنعتی و اقتصادی باشد انشاءالله این قبیل کارها تداوم پیدا کند تا بتوانیم از این طریق جلوی آثار منفی تحریم ها را نيز بگیریم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط