روابط عمومی: در ادامه سلسله گفتگوهای ما با پرسنل محترم شرکت، این بار به سراغ دو تن از کارشناسان واحد کنترل تولید رسیدیم تا ضمن آشنایی بیشتر با ایشان در جریان فعالیت هایشان در این واحد قرار بگیریم. متن این گفتگو را در ادامه می خوانید:

 

  • لطفا خودتان رامعرفی نموده وبه صورت خلاصه از سوابق شغلی وتحصیلی خود بگویید؟

خانم سیده عادله میرسالاری: متولد شهرستان آغاجاری دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی شیمی – صنایع پلیمر می باشم. درسال 93 کارخود را شرکت پتروشیمی شیمی بافت به عنوان اولین تجربه کاری آغاز نمودم که در بدو ورود در بخش آزمایشگاه و بعد از آن در واحد تحقیق وپژوهش و در آخر با دعوت رئیس محترم خدمات فنی در این واحد به عنوان کارشناس کنترل تولید به کار خود ادامه دادم . علاوه بر کاردر واحد کنترل تولید در کمیته خوراک نیز وظیفه پیگیری ودریافت خوراک از سوی شرکت های تأمین کننده را نیز عهده دار می باشم.

خانم نیره پشم فروش: دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی شیمی گرایش پدیده های انتقال میباشم. درسال 1393 پس از گذراندن سه ماه دوره کارآموزی در پتروشیمی اروند( بخش فرآیند و کنترل تولید) در شرکت پتروشیمی شیمی بافت به عنوان اولین تجربه کاری در واحد کنترل تولید مشغول به کار شدم .

 

  •  لطفا از شرح وظایف خود در واحد کنترل تولید بگویید؟

میرسالاری: در واحد کنترل تولید علاوه بر کارهای روتین روزانه که دریافت گزارشات جمع آوری شده از سوی واحد های بهره برداری وباسکول وانجام تحلیل ومحاسبات بر روی داده ها ودر نهایت صدور گزارش تولید وارسال آن به مدیریت می باشد، وظیفه بررسی وانجام گزارشات داخلی وخارجی که از سوی سازمان های دیگر دریافت می شود و صورت حساب های ماهانه یوتیلیتی نیز بر عهده این واحد می باشد .

پشم فروش: در هر سازمان تولیدی ، برنامه ریزی تولید اساس نظارت بر میزان کمیت تولید در سازمان است . وظیفه ی این واحد، کنترل میزان فروش ، تولید ، مصارف و مواد شیمیایی و یوتیلیتی می باشد . این سیستم با ذخیره ی اطلاعات فرآیندهای مختلف تولید و فروش و مصارف و عملکرد یکپارچه با سیستم های انبار و تدارکات و فروش ، بستری مناسب جهت محاسبه دقیق بهای تمام شده محصول و تحلیل عملکرد واحد تولید و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن را فراهم می کند

  • نحوه همکاری شما با واحدهای دیگر شرکت چگونه است؟

میرسالاری: با برخی از واحد ها همچون واحد ابزاردقیق جهت چک و بررسی کنتورهای تولیدی و مصرفی و ارسال جهت کالیبراسیون  و همچنین واحد بارزگانی از دیگر فعالیت های واحد کنترل تولید می باشد. همچنین در برخی موارد جهت رفع برخی از مشکلات واحد برگزاری جلسه با واحد فرآیند و انرژی و حضوردر جلسات CFT وانجام کارهای IMS از جمله کارهای این واحد می باشد.

 

  • نقش واحد کنترل تولید در تصمیم گیری های مدیریت مجموعه چقدر اهمیت دارد؟

پشم فروش: مطمئناً نقش این واحد بسیار مهم می باشد. کنترل میزان تولیدات و فروش و مصارف براساس برنامه پیش بینی شده در ابتدای سال مطابق با نظر مدیریت تعیین می شود و بستری ایجاد می کند تا مدیران ارشد بتوانند تصمیم گیری های لازم را انجام دهند

  • برنامه ریزی به منظوراثرگزاری هرچه بهتر کاردر محیط خانه وشرکت را چگونه تنظیم نموده اید؟

میرسالاری: هر انسانی با توجه به توانایی ها واستعدادهای خویش قادر است برای زندگی خود برنامه ریزی دقیقی انجام دهد. در خصوص اشتغال زن در داخل وخارج از خانه نیز این امرصدق می کند که این برنامه ریزی مستلزم همکاری وهمیاری شریک زندگی وی می باشد. اینجانت نیز با برنامه ریزی وتقسیم کار در محیط خانه با همسرم توانسته ام هم در محیط کار و هم خانه به تمامی برنامه های زندگی ام به صورت هر چه بهتررسیدگی کنم.

پشم فروش:  با دانستن این موضوع که واژه برنامه ریزی به عنوان بیس، ابتدا و سرآغاز رسیدن به هدف می باشد ، اینجانب با چینش و تنظیم درست وظایف و مسئولیت های محوله در خانه و شرکت سعی در انجام هر چه بهتر امور را دارم که تا آنجا که می شود. هیچگونه مسئولیتی در دیگری حل نشده و به عبارتی وظیفه ای به جهت انجام وظیفه ای دیگر فدا نشود .که حاصل شدن این مهم بدون داشتن برنامه مدون و کاملا عقلانی امکان پذیر نیست . بنابراین با اشراف به مدت زمان کاری و ساعت شروع و خاتمه آن طوری برنامه ریزی کرده که هم در خانه و هم در محیط کار فردی بشاش و پر انرژی بوده و همچنین به برنامه های کاری و خانوادگی خود به نحو احسن بپردازم . همچنین می توانم اشاره کنم که همکاری همسرم به عنوان شریک زندگی و درک ایشان از موقعیت کاری من سبب انجام هر چه بهتر امور شده است

  • ارزیابی شما در مسیر موفقیت خودتان چیست؟

میرسالاری: مهمترین جزء موفقیت برای هر انسان ایمان به خود وآن چیزی است که سعی دارد به آن برسد. برای آنکه انسان به موفقیت برسد باید اهداف جدید وجسورانه ای را در پیش گیرد وجهت رسیدن به این اهداف تمام تلاش خودرابه کارگیرد. به طور کلی هر انسانی با تلاش جهت رسیدن به هدف وموفقیت درآن زنده می ماند و در غیر این صورت انسان شور واشتیاق خود رادر زندگی از دست خواهد داد.من نیز از این قاعده مستثنی نمی باشم ودر زندگی خود برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت وبلند مدتم از هیچ تلاشی فروگذاری نکردم وبا کمک ویاری خداوند ودعای خیر پدر ومادرم ودر محیط کاری با استفاده از تجربیات وکمک رئسای گرانقدرم توانستم تا حدزیادی به اهداف خود رسیده وهمچنان تلاشم را جهت پش برد اهدافم در ادامه زندگی افزایش خواهم داد زیرا همان طور که گفتم انسان بدون داشتن هدف قادر به ادامه زندگی نمی باشد.

پشم فروش:  در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که موفقیت هیچگاه مطلق و با تعریفی ثابت برای همگان نیست ، بلکه برای هر فرد با هر میزان توانایی در شرایط مختلف می تواند گوناگون باشد به طورکلی میتوان گفت موفقیت و تعریف عمومی آن برای هر فرد می تواند متفاوت از فرد دیگری باشد و این تفاوت میتواند به خواستگاه ، شرایط و جایگاه اجتماعی و خانوادگی هر فرد بستگی داشته باشد .در مورد اینجانب نیز با توجه به شرایط و ذهنیت های فردی از داشته ها ، توانایی ها و نیز رویاهای تداعی کرده و میزان نیل به آنها را بررسی و میزان رضایت مندی از آنها را بیلان و بیسی برای سنجش موفقیت دانسته و خود را در مسیر موفقیت به شکلی نسبی و ملموس تلقی میکنم و البته با دانستن و علم به این نکته که موفقیت نقطه ی پایانی ندارد و زمان افول هر شخصی آن هنگام است که فرد توهم موفقیت مطلق را در ذهن تصور میکند و عملا با این القای تو خالی عملا از حرکت ایستاده و پله های موفقیت را به شکلی معکوس به عدم موفقیت تبدیل می کند . اینجانب در جهت افزایش سرعت حرکت و رسیدن به موفقیت های بعدی خود گام برداشته و با عبرت آموزی و استفاده از تجارب کسب شده در این مسیر برای تحصیل و موفقیت های بعدی به این حرکت شتاب بیشتری داده تا زمان رسیدن به موفقیت را کاهش دهم .

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط