پتروشیمی شرکت شیمی بافت در سه ماهه نخست سال 99 موفق شد در تولید محصول MEK یک رکورد جدیدی نسبت به دوره مشابه سال قبل بدست آورد؛ از آنجاییکه موضوع HSEو لزوم پیشگیری از حوادث در جهت روند فرآیند تولید محصولات یک مسئله کلیدی می باشد لذا برای بررسی عوامل این موفقیت از پنجره HSE و تهیه گزارشی از اقدامات سال گذشته این واحد، با مهندس عبدالرضا عساکره رئیس HSE سایت2 شرکت شیمی بافت گفتگویی نموده ایم که در ادامه می خوانید:

218هزار نفر ساعت کارکرد بدون حادثه در سال 98

واحدHSE  سایت 2 شرکت شیمی بافت در سال ۹۸ با هدف افزایش تولید بدون حادثه در کنار سایر واحدهای عملیاتی کمر همت را بست. در این سال با بسیج منابع در بُعد نیروی انسانی و تجهیزات شعار سال واحد  HSE  محقق گردید.

در کنار تولید و حفظ کیفیت محصولات،  این واحد موفق به تعمیرات کامل رینگ آتش نشانی و نوسازی کلیه تجهیزات آتش نشانی و سپری کردن ۲۱۸۰۰۰ نفر ساعت کارکرد بدون حادثه گردید.

اتمام فاز اول پروژه اسید ریکاوری

همچنین به موازات تولید برنامه هایی مانند ممیزی واحد ایمنی و آتش نشانی و ضخامت سنجی تجهیزات توسط شرکت های ثالث در کنار سایر فعالیت خود داشته، همچنین اتمام فاز اول پروژه اسید ریکاوری در جهت حفظ محیط زیست و مدیریت بخش پساب از دیگر اقدامات موثر این واحد در سال گذشته می باشد.

نقش واحدHSE  در استمرارو افزایش تولید در شاخص کنترل حوادث

در سال 98 این واحد ضمن رعایت ملاحظات و استاندارها و دستورالعمل کلیه الزامات مربوط به بهداشت و محیط زیست مانند، سم پاشی، ارزیابی پیمانکاران، ارزیابی عوامل زیان اور محیط کار،معاینات کارکنان و طرح خوداظهاری محیط زیست و… را پیاده سازی نمود و نقش خود را در استمرار و افزایش تولید در شاخص کنترل حوادث نشان دهد و شعار سال گذشته را با محتوای کامل تر که همان استمرار تولید، افزایش تولید بدون حادثه برای سال ۱۳۹۹ هدف گذاری کند.

هدف گذاری استقرار سیستم  PSM برای سال 99

در سالی که گذشت با همت و دید مثبت مدیریت ارشد شرکت خریدهای وسیعی در زمینه کاهش ریسک های موجود کارخانه در بعد تجهیزات ایمنی و آتش نشانی گردید. پیرو ممیزی ایمنی و آتش نشانی مطالعات Hazop study  و استقرار سیستم  PSM برای سال جاری هدف گذاری گردید.و مصوبات لازم جهت اجرا دریافت شد.

حفظ رکورد نفر ساعت بدون حادثه در سه ماهه اول سال 99

در پایان سال ۱۳۹۸ و فصل اول سال ۱۳۹۹ با توجه به اینکه بخش اعظمی از توان واحد HSE منعطف به برنامه های مبارزه با شیوع ویروس کرونا شده بود ، اما آمار پایین و قابل قبول ابتلا به این بیماری مؤید اقدامات مؤثر در این حوزه بود؛ ضمن اینکه تداوم اقدامات مهندسی و ایمنی لازم در جهت پیشگیری و کنترل بروز حوادث فرآیندی همچنان رکورد نفر ساعت کارکرد بدون حادثه مانند سال قبل در سه ماهه اول سال ۹۹ حفظ گردید.

در پایان برای همکاران مجموعه و کلیه کارکنان شریف صنعت پتروشیمی کشورم آرزوی سلامتی دارم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط