جلسه هماهنگی تیم فرماندهی حادثه سایت ۱پتروشیمی شیمی بافت(از شرکت های تابعه شستا) با حضور مهندس مهرزاد غیبی سرپرست HSE و پدافند غیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و دکتر سید مجید جدی مشاور مدیریت بحران فرمانده ارشد منطقه برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی شیمی بافت در ابتدای این جلسه که با حضور تیمICT  سایت ۱ این شرکت برگزار شد، مهندس بابایی مدیر مجتمع و فرمانده حادثه گزارشی از فعالیتهای انجام شده و برنامه های آتی در این حوزه ارائه نمود و گفت: برگزاری جلسات تیم های فرماندهی حادثه، تهیه چند طرح پیش از حادثه (PIP)، انجام تمرین دورمیزی براساس سناریوی نوشته شده در طی این مدت می باشد.

مدیر مجتمع پتروشیمی شیمی بافت ضمن اشاره به مجموعه اقدامات این شرکت در مقابله با بیماری کرونا افزود: با تلاشهای به موقع همه همکاران علی الخصوص واحد بهداشت شرکت، خوشبختانه این بیماری هیچ تأثیری بر روند افزایشی تولید محصولات و نیز دیگر فعالیت ها نداشته است.

فرمانده حادثه سایت 1 شرکت شیمی بافت در پایان اظهار داشت: اجرای سیستم اعلام و اطفاء حریق مخازن سایت 1 و همزمان برای اولین بار انجام دوره بازرسی و تعمیرات مخازن در مهرماه سال جاری از مهمترین برنامه های آینده این شرکت در زمینه ایمنی و پیشگیری از حوادث می باشد .

در ادامه مهندس غیبی سرپرست HSE و پدافند غیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در پتروشیمی شیمی بافت اظهار داشت: لزوم شبکه سازی و هماهنگی ما بین شرکت های منطقه مخصوصاً شرکت های همجوار بسیار ضروری بوده و این امر باید در آینده بیشتر شود.

وی امکان سنجی در زمینه لجستیک را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: موضوع پشتیبانی در حوادث بعنوان پاشنه آشیل بوده لذا شناسایی تجهیزات موردنیاز و نحوه تأمین آن در مواقع حادثه از اقدامات مهم قبل از وقوع اتفاقات می باشد.

سرپرست HSE سازمان منطقه ویژه تأکید کرد:  تحلیل حوادث فرآیندی بعنوان یک روش آموزشی و تجربی برای بالا بردن سطح آمادگی افراد در وقایع بسیار ضروری بوده و باید در دستور کار تیم های فرماندهی حادثه شرکت ها قرار بگیرد.

مهندس غیبی در بخش پایانی صحبت های خود، ارتقاء سطح دانش آتش نشانان، ارزیابی عملکرد سیستم های ثابت و متغیر آتش نشانی شرکت ها و اجرای مانور عملیاتی در جهت هماهنگی بیشتر با منطقه توسط شرکت ها را بسیار فوری و ضروری بیان کرد.

در ادامه جلسه دکتر سید مجید جدی مشاور مدیریت بحران فرمانده ارشد منطقه طی سخنانی کوتاه  بر لزوم عدم برون سپاری کارهای تیم فرماندهی حادثه ضمن استفاده از شرکت های مشاور و نیز تمرکز بر روی چگونگی پاسخ به حادثه در زمان وقوع تأکید کرد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط