مهندس سیدمحسن شمس، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیمی بافت، امروز (شنبه، ۱۹ مردادماه) در جمع خبرنگاران گفت: باوجود تحریم‌ها امسال دو کشور به مجموعه مشتریان صادراتی محصولات این شرکت افزوده شد.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی شیمی بافت، نشست اصحاب رسانه با شرکت های تابعه شستا مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر صبح امروز (شنبه ۱۹ مرداد) با حضور مدیران عامل پتروشیمی‌های شیمی بافت و فن‌آوران و مدیران روابط عمومی‌های هلدینگ شستا و تاپیکو در محل مجتمع شیمی بافت برگزار شد .

مهندس شمس با تاکید بر اینکه تولید سالانه پتروشیمی شیمی بافت در حال افزایش بوده عنوان کرد: پتروشیمی شیمی بافت رکورد تولید ماهانه خود را در سال 97 با 8300 تن تولید شکست؛ این پتروشیمی در سال 97 بیش از 38 هزار تن به ارزش 18 میلیون دلار صادرات به کشورهای خاورمیانه داشته است؛ رکورد تولید سه ماه نیز در فصل ابتدای سال 98 نیز شکسته شده است.

وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی شیمی بافت در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 113 درصد افزایش فروش داشته است؛ 85 درصد از ارزی که حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی شیمی بافت بوده در سامانه نیما قرار گرفته تا کشور بتواند از آن استفاده کند؛ مابقی ارزآوری صادرات نیز برای موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت با اشاره به اینکه این پتروشیمی در سال 98 تاکنون بیش از 10 هزار تن صادرات و 6 میلیون دلار ارزآوری داشته است، اذعان داشت: سود پتروشیمی شیمی بافت 283 درصد افزایش یافته و ارزش آن بیش از 100 میلیارد افزایش یافته و در سال گذشته شرکت شیمی بافت تندیس سیمین صنعت سبز را دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ اورهالی بدون برنامه در پتروشیمی شیمی بافت انجام نمی‌شود، اظهار کرد: برنامه‌ ما در پتروشیمی شیمی بافت افزایش محصولاتمان از 2 به سه محصول بوده که امیدواریم این کار تا پایان سال انجام شود؛ طرح طبقه‌بندی مشاغل نیز تدوین شده و به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

سیدمحسن شمس در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت شیمی تکس آریا حاضر هست که به تنهایی تمام نیاز‌های بازارهای داخلی کشور را از محصول MEK تأمین کند تا واردات این محصول به صفر برسد و از خروج ارز از کشور جلوگیری شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش فراوان و نیز مذاکره با وزارت صنعت دیگر نیازی به واردات این محصول نمی باشد و این درحالیست که تاکنون این امر محقق نشده است.

مهندس شمس با بیان اینکه ادغام 2 شرکت شیمی بافت وشیمی تکس آریا در دستور کار قرار گرفته است گفت : با ادغام این شرکت ها شاهد سودآوری بیشتری خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه شرکت شیمی تکس آریا از ابتدای تاسیس تا قبل از پایان سال گذشته ضررده بوده و اکنون در شرایط بهبود قرار گرفته است افزود: با راه‌اندازی این مجتمع در سال ۹۲ نیاز کشور به MEK رفع شده و این محصول در خاورمیانه تنها در این شرکت تولید می‌شود.

در ادامه این جلسه مهندس بدری مدیرعامل پتروشیمی فن آوران گزارشی از عملکرد و دستاوردهای بدست آمده این شرکت بیان نمود.

بخش پایانی این نشست، برخی از خبرنگاران سوالات خود را بیان نموده و مدیران عامل پتروشیمی های شیمی بافت و فن آوران به آنها پاسخ دادند.

لازم به ذکر است، قبل از آغاز جلسه خبرنگاران از سایت مجتمع شیمی بافت بازدید نموده و از نزدیک در جریان فرآیند تولید قرار گرفتند.

گزارش تصویری:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط