پروژه بازیافت آب بلودان کولینگ تاور با هدف استفاده مناسب از منابع آب موجود و صرفه جویی در مصرف و نیز جلوگیری از ورود آب به خور در راستای حفظ محیط زیست در پتروشیمی شیمی بافت به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی شیمی بافت، با توجه به معضل کمبود آب طی سالیان اخیر و هدر رفت حجم زیادی از پساب تمیز بلودان کولینگ تاور در کارخانه شیمی بافت، پس از بررسی پساب خروجی بلودان کولینگ تاور به منظور آبیاری فضای سبز کارخانه و شستشوی محیط کارخانه، این پروژه توسط واحد خدمات فنی شرکت طراحی و به اجراء درآمد.

براساس این گزارش، پیش از این برای آبیاری فضای سبز از آب سرویس که از پتروشیمی فجر تأمین گردیده استفاده می شد که در حال حاضر با راه اندازی این پروژه هم از آب دریافتی به شکل بهینه تر استفاده شده و نیز می توان با ارزیابی دقیق میزان دیماند مصرفی ماهانه آب، پرداخت هزینه جهت خریداری آب سرویس و استفاده از آنرا کاهش داد.

همچنین لازم به ذکر است، این طرح در سال 94 موفق به دریافت جایزه بنیاد جهانی انرژی گلوب شده و توانست گواهینامه بین المللی پروژه سبز را از بین ۴۸ پروژه معرفی شده به این مسابقه ، از جامعه مدیریت سبز اروپا و بنیاد جهانی انرژی اخذ نماید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط