سرکار خانم حدیث طهماسب پور متولد شهرستان ماهشهر و فارغ التحصیل رشته تحصیلی شیمی در مقطع کارشناسی از دانشگاه آزاد ماهشهر می باشد. وی از سال 1393 تاکنون در سمت کارشناس محیط زیست پتروشیمی شیمی بافت مشغول فعالیت می باشد.

از آنجاییکه دوم اردیبهشت هر سال به عنوان روز زمین پاک نامگذاری شده است لذا مناسب دیدیم با ایشان درباره این روز و فعالیتهایش در واحد محیط زیست به گفتگو بنشینیم.

  • روز زمین پاک با هدف تجلیل از محیط زیست کره زمین نامگذاری شده است

مهندس طهماسب پور در ابتدای این مصاحبه با بیان دلیل نامگذاری روز زمین پاک در دوم اردیبهشت، خاطرنشان کرد: این روز برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کره زمین است که هر ساله در 22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت در تمام دنیا برگزار می شود و به همه مردم یادآوری می کند که نباید سیاره خود، زمین  را فراموش کنند.

وی ادامه داد: این روز با هدف تجلیل از محیط زیست کره زمین نامگذاری شده است و تاریخچه آن به سال 1969 باز می گردد که جان مک مونل مبلغ دینی و علاقه مند به عرصه علم و دین و صلح این ایده را در همایش یونسکو درباره محیط زیست مطرح نمود و مورد استقبال واقع گردید و به یک روز جهانی در تقویم سراسر دنیا تبدیل شد.

  • اجرای برنامه های مدیریت پسماند از مهمترین وظایف واحد محیط زیست می باشد

این کارشناس واحد محیط زیست شرکت شیمی بافت در ادامه شرح کوتاهی از وظایف و اقدامات این واحد ارائه نمود و گفت: از مهمترین وظایف این واحد اجرای برنامه های مدیریت پسماند، انجام طرح خوداظهاری زیست محیطی و تجزیه و تحلیل نتایج اندازه گیری، نمونه برداری و کنترل خروجی رواناب سطحی می باشد و همچنین موارد مربوط به سنجش آلودگی هوا، کالیبراسیون سیستم آنالایزر آنلاین، بازدیدهای روتین و غیر روتین جهت بررسی شرایط زیست محیطی، شناسایی و ارزیابی ریسکها و جنبه های زیست محیطی واحدها و تنظیم برنامه کنترلی آنها می باشد.

وی حضور فعال در سیستم مدیریت یکپارچه شرکت که افتخارات زیست محیطی را هم به همراه داشته است را از دیگر وظیفه مهم این واحد عنوان کرد.

  • رعایت استانداردهای مربوط به قوانین زیست محیطی موجب موفقیت در سازمان و صیانت از نیروی انسانی

حدیث طهماسب پور در پاسخ به پرسش نقش و تأثیر الزامات محیط زیست در صنعت اظهارداشت: تجارب جهانی نشان داده که با پیشرفت تکنولوژی در جوامع، محیط زیست در معرض خطرات فراوانی بوده و لازم است برای ادامه حیات بشر مورد توجه قرار بگیرد. در صنایع پتروشیمی نیز به دلیل وجود نشرگازهای سمی و پخش مواد شیمیایی در آب، خاک  و هوا می تواند بسیار آلاینده و مضر برای سلامتی انسان باشد لذا رعایت الزامات و استانداردهای مربوط به قوانین زیست محیطی موجب موفقیت در سازمان ها و صیانت از نیروی انسانی ، موجودات ،گیاهان و حفظ محیط زیست می شود.

  • فرهنگ سازی در حفاظت محیط زیست نیازمند ایده های نو در آموزش است

وی در تشریح اقدامات انجام شده در بحث فرهنگ سازی و آموزش محیط زیست در شرکت، تصریح کرد: آموزش موثرترین ابزار و شیوه افزایش آگاهی در راستای تغییرات مثبت و پایدار محیط زیست است. برخورداری از محیطی زیست سالم برای نسل فعلی و آینده از اهمیت خاصی برخوردار بوده و این اهمیت از طریق آموزش امکان پذیر می باشد.

مهندس طهماسب پور فرهنگ سازی در حفاظت محیط زیست را نیازمند ایده های نو در آموزش ارزیابی نموده و خاطرنشان کرد: از جمله این آموزشها در مجموعه شیمی بافت می توان به مواردی از قبیل تهیه و انتشار پمفلت، بروشور، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، تفکیک از مبدا و ارائه آموزشهای لازم به پرسنل اشاره نمود.

  • در شرکت شیمی بافت تفکیک پسماند ها بصورت اصولی و صحیح انجام می شود

وی در پایان یکی از چالش‌های بزرگ زیست محیطی وجود پسماندهای فرآیندی و غیر فرآیندی در مجتمع ها عنوان کرد و در توضیح رفع این چالش در مجتمع شیمی بافت، گفت: در این شرکت هر دو نوع پسماند فرآیندی مثل کاتالیست و غیر فرآیندی مثل پسماند شهری و باغبانی به روش صحیح و  اصولی تفکیک شده و پس از اخذ مجوزهای لازم به شرکتهای ذیصلاح ارسال می گردد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط