• در ابتدا خود را معرفی نموده و سوابق تحصیلی خویش را بیان نمایید.

با عرض سلام و عرض تبریک سال نو به شما و کلیه همکاران عزیز، اینجانب ایوب شاداب متولد سال 1361 اهل شهرستان بهبهان هستم متاهل و دارای دو فرزند، مدرک کاردانی خود را در رشته برق از دانشگاه شیراز گرفته و سپس مدرک کارشناسی رشته برق قدرت را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان اخذ نمودم و بعد از آن به لطف خدا توانستم فارغ التحصیل آن رشته در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر شوم.

  • کار در صنعت پتروشیمی را چگونه آغاز نموده­اید و کی به استخدام شرکت درآمده اید؟

بنده پس از پایان دوره مقدس سربازی در سال 1385 ، جویای کار در شهرهای استان شدم و پس از پیگیریهای مکرر با دریافت معرفی نامه ایی از اداره کار در آبان همان سال به استخدام شرکت شیمی بافت درآمدم، از بدو ورود در واحد خدمات فنی بخش برق به عنوان تکنسین برق تا سال 1390 مشغول به کار شدم و از آن سال تاکنون با اعتمادی که مدیریت محترم مجتمع و همچنین ریاست محترم خدمات فنی به بنده داشتند بعنوان سرپرست برق مجتمع مشغول به خدمت و انجام وظیفه هستم.

  • لطفاً در مورد فعالیتهای واحد برق توضیح داده و شرح مختصری از حوزه کاری خود بفرمایید.

می توان گفت که ازمهمترین وظایف هر واحد برقی نه تنها در این مجتمع بلکه در تمامی مجتمع های صنعتی، نگهداری سیستم برق کارخانه در شرایط پایدار جهت تداوم داشتن نیروی برق برای تولید محصول کارخانه می باشد ، دیگر وظایف مهم این واحد عبارتند از: انجام امورات فنی مهندسی ، محاسبات، بررسی و طراحی نقشه های فنی ، نظارت بر حسن انجام کار واحد تعمیرات برق( پیمانکار)، حضور در محل کار خارج از تایم کار و به اصطلاح on call بودن، نگهداری و تعمیرات سیستمهای تهویه مطبوع مجتمع می باشد.

  • با چه چالشهایی در واحد محل کارتان دست به گریبانید اگر راه کاری برای رفع آن دارید بیان نمایید.

همانطور که می دانید ، علم در تمامی بخش ها از تجهیزات گرفته تا اطلاعات فنی افراد دائماً در حال پیشرفت و به روز شدن می باشد ، متاسفانه در سالهای گذشته به دلیل عدم وجود فعالیت منسجم در قالب آموزش ، امور آموزشی پیشرفت خوبی نداشته است، لذا بایستی جهت به روز بودن افراد در زمینه تجهیزات و اطلاعات مورد نیاز فنی با حضور در سمینارها و نمایشگاه های تخصصی این امر محقق شود و حتی المقدور کلاسهای آموزشی متناسب با تخصص پرسنل برگزار شود. خوشبختانه با راه اندازی مجدد واحد آموزش در سال گذشته امید آن می­رود که مسئله آموزش برای پرسنل کارخانه علی الخصوص نیروهای پیمانکار که وظیفه تعمیر و نگهداری را بر عهده دارند ، به خوبی هدایت و کلاسهای آموزشی مورد نیاز برگزار شود.

  • مهمترین اقداماتی که توسط واحد برق انجام شده چه می­باشد.

همانطور که قبلاً اشاره شد، حفظ برقراری برق جهت تداوم تولید مهمترین اقدام این واحد می باشد که خوشبختانه تاکنون با همکاری پرسنل محترم تعمیرات برق ، این وظیفه حتی در شرایط قطع برق از ناحیه نیروگاه، بخوبی انجام شده است . همچنین می توان گفت که با توجه به وجود برنامه ریزی های صورت گرفته و همچنین بازرسی روزانه از تجهیزات و ثبت شرایط تجهیزات حتی المقدور از خرابی های کنترل نشده و اضطراری جلوگیری شود.

  • سخن آخر

در پایان جا دارد از مدیریت محترم کارخانه و ریاست محترم خدمات فنی که به بنده اعتماد نموده و وظیفه سرپرستی واحد برق مجتمع را بر عهده این جانب گذاشته اند تشکر و قدردانی نمایم؛ ان شالله بتوانم جوابگوی این اعتمادشان باشم. همچنین جا دارد از پرسنل محترم تعمیرات برق که در این مدت وظیفه کاری خود را به خوبی انجام داده­اند ، که این وظیفه شناسی باعث سربلندی من در مقابل اعتماد آن عزیزان شده است کمال تشکر و قدردانی را بجا آورم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط