ستاد مدیریت بحران پتروشیمی شیمی بافت، جهت همراهی مانور سراسری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر تشکیل جلسه داد.
به گزارش روابط عمومی پتروشیمی شیمی بافت، در این جلسه که به صورت تمرین دور میزی و با حضور کلیه اعضای ستاد بحران برگزار شد، مهندس عساکره رئیس HSE  و دبیر ستاد این شرکت سناریوی تهیه شده منطقه را برای کلیه اعضای جلسه تشریح نموده و خواستار آمادگی واحدها در مقابله با شرایط اضطراری گردید.
پیرو برنامه این رزمایش مبنی بر آتش سوزی مخزن متانول پتروشیمی فن آوران که قسمتی از سطح ثابت آن مخزن به دلایل مشروح در آن اتفاق می افتد، سناریویی در دست اقدام برای برگزاری مانور داخلی با فرض کمک در تخلیه مقداری از متانول مخزن آن شرکت از طریق خط لوله ارسالی در بخش اول آن دیده شده است و در بخش دوم عملیات بستن وَلو ورودی متانول به مجتمع پتروشیمی شیمی بافت و تخلیه خط از سیال و در نهایت ایزوله سازی آن می باشد.
در این رزمایش واحدهای HSE، حراست، بهره برداری، روابط عمومی، تعمیرات، پشتیبانی و مهندسی فرایند شرکت نقش آنها تعریف شده و در آن فعال می باشند.
رئیس HSE شرکت شیمی بافت هدف از برگزاری این مانوررا ارزیابی توانایی کارکنان، تجهیزات، آشنایی با وظایف و محک ستاد مدیریت بحران با ادغام تمرین دورمیزی و میدانی عنوان نمود.
وی در پایان، از برگزاری یک مانور در ایام تعطیلات نوروزی برای ارزیابی میزان آمادگی مجموعه برای مقابله با شرایط اضطراری با سناریوی آتش سوزی تانکر حمل MTBE در جایگاه بارگیری با مشارکت پتروشیمی همجوار خبر داد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط