افتخارآفرینی چند تن از همکاران عزیزمان در زمینه ورزش ما را برآن داشت که طی گفت و گویی با آنها بیشتر آشنا شده و از شرایط زندگی کاری و ورزشی ایشان مطلع شویم؛ مشروح مصاحبه ما با این عزیزان را در ادامه می خوانید:

  • لطفاً برای شروع، کمی از خود و تحصیلاتتان برایمان بگویید ؟

امین شریفی: اینجانب در سال ۱۳۶۲ متولد شده و فارغ التحصیل رشته مهندسی ماشین آلات در سال ۱۳۸۵ می باشم.

هاشم هاچمی: متولد سال 1362 بوده و دیپلم رشته ادبیات می باشم.

پوریا کاهد: متولد شیراز و 28 سال سن دارم و در حال حاضر دانشجوی ترم آخر در رشته بازرگانی و امور گمرکی می باشم.

  • چه زمانی وارد شرکت شیمی بافت شدید و اکنون در چه واحدی مشغول به فعالیت هستید؟

امین شریفی: از سال ۱۳۹۳ بعنوان کارشناس مکانیک وارد شرکت شیمی بافت شدم و تاکنون در واحد خدمات فنی در خدمت مجموعه محترم شیمی بافت هستم.

هاشم هاچمی: بنده از سال 1382 به استخدام شرکت شیمی بافت درآمدم و در واحد ایمنی بعنوان آتشکار انجام وظیفه می نمایم.

پوریا کاهد: من هم از آبان ماه سال 1393 در شرکت شیمی بافت در واحد منابع انسانی و امور اداری آغاز بکار کرده و تاکنون به عنوان کارمند دبیرخانه و امور ورزش در حال انجام وظیفه می باشم.

  • لطفاً بفرمایید از چه زمانی بصورت حرفه ای ورزش خود را آغاز کرده اید و چگونه متوجه استعداد خود در این زمینه شدید ؟

امین شریفی: خب من هم مثل اکثر خوزستانیها از همون بچگی علاقه زیادی به ورزش بخصوص فوتبال داشتم و به تشویق مرحوم پدرم و همینطور الگو برداری از برادرم جناب مهندس شریفی از سن پنج سالگی شروع به ورزش کردم و تکواندو اولین رشته ورزشی بود که به صورت حرفه ای کار کردم اما بخاطرشدت علاقه به فوتبال بعد از سه سال از رشته تکواندو کنار کشیدم و بصورت غیر حرفه ای به فوتبال و رشته های ورزشی دیگری مشغول شدم. تا اینکه در سال ۱۳۸۵ که به صورت حرفه ای به عضویت تیم راگبی خوزستان درآمدم و تا کنون در خدمت ورزش راگبی استان هستم.

هاشم هاچمی: من از همان ابتدا بخاطر علاقه ام به رشته بدنسازی در خانه دمبل و وزنه می زدم ولی در رشته فوتبال فعالیت می کردم تا اینکه با مشکلات و مصدومیت هایی مواجه شدم که دیگر نتوانستم فوتبالم را ادامه بدهم ، لذا به سمت ورزش پاورلیفتنگ رفته و 4 سال در این رشته مشغول شدم و در ادامه تاکنون در رشته پرورش اندام بصورت حرفه ای ورزش می کنم.

پوریا کاهد: من نیز از سال 1384 وارد رشته تنیس روی میز شدم و بعد از یک سال تمرینات مداوم در مسابقات انتخابی تیم پتروشیمی بندرامام توانستم عنوان قهرمانی را کسب نمایم و به همراه این تیم در سال 1385برای اولین بار قهرمان مسابقات سوپرلیگ جوانان امید قهرمانی باشگاه های کشور شویم.

  • تاکنون در ورزش حرفه ای خود به چه موفقیت هایی دست پیدا کرده اید؟

امین شریفی: قهرمانی استان با تیم هندبال دانشگاه آزاد؛ چندین مقام اولی، دومی و سومی مسابقات لیگ برتر راگبی کشور؛ مقام سوم مسابقات آسیایی با تیم ملی ۱۵ نفره راگبی؛ مقام سوم مسابقات بین المللی راگبی سونز دبی؛ کسب مقام های اول، دوم و سوم مسابقات پاورلیفتیگ و ددلیفت استانی و کسب احکام مربیگری بین المللی رشته راگبی از موفقیت های ورزشی من در این مدت بود.

World Rugby certificate

World Rugby certificate

World Rugby certificate

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هاشم هاچمی: مقام سومی استان خوزستان در سال 92 اولین رتبه ای بود که کسب نمودم و بعد از آن توانستم دو بار در سال 95 و یک بار در سال جاری قهرمان استان در رشته پرورش اندام شوم . برای مسابقات کشوری هم انتخاب شدم اما متأسفانه بخاطر مخارج سنگین نتوانستم در این مسابقات شرکت کنم.

پوریا کاهد: طی مدتی که عضو باشگاه فرهنگی ورزشی پتروشیمی بندر امام بوده ام و به همراه این تیم در مسابقات متعدد کشوری استانی و شهرستانی شرکت نمودم که توانستم مقام هایی کسب نمایم از جمله : مقام اول در مسابقات لیگ برتر جوانان و امید باشگاه های کشور 1385، مقام سوم در مسابقات لیگ برتر جوانان و امید باشگاه های کشور سال 1391، مقام نایب قهرمانی در مسابقات بین المللی جام فجر به میزبانی قزوین در سال 1390-1391، مقام نایب قهرمانی در مسابقات صنایع پتروشیمی کشور، مقام قهرمانی در مسابقات سوپرلیگ بزرگسالان باشگاه های کشور، مقام نایب قهرمانی در سوپرلیگ بزرگسالان باشگاه های کشور، مقام سومی در مسابقات آزاد استان اصفهان، کسب پنج  مقام قهرمانی متوالی در مسابقات قهرمانی کارکنان ادارات و  پتروشیمی های منطقه به همراه تیم پتروشیمی شیمی بافت، مقام نایب قهرمانی پتروشیمی کارون در مسابقات تنیس روی میز صنایع پتروشیمی منطقه به عنوان مربی، مقام سوم انفرادی در مسابقات قهرمانی دانشجویان کشور و مقام نایب قهرمانی در مسابقات دوبل ( دونفره ) قهرمانی دانشجویان کشور

  • در این سالها چگونه امورات شغلی و ورزش حرفه ای را با هم مدیریت کردید؟

امین شریفی: در واقع آن کسانی که ورزش رو بصورت حرفه ای دنبال میکنند کاملا متوجه سختی کار در این موضوع هستند؛ گاهی زمان و شدت تمرین آنقدر زیاد هست که یک تا سه روز کامل را برای باز توانی نیاز است. وقتی از صبح تا عصر سر کار باشید وبعد از تایم کاری تا آخر شب رو تمرین کنید و هیچ روز تعطیلی نداشته باشید متوجه سختی کار می شوید با این حال و با توجه به نداشتن زمان کافی برای استراحت، نهایت سعی و تلاشم رو انجام میدهم تا بتوانم در هر دو عرصه کار خود را به خوبی انجام دهم.

پوریا کاهد: من همیشه سعی کردم آدم مسئولیت پذیری باشم و و ظایفم را به نحو احسن انجام دهم و به لطف خدا در کنار شغلم توانستم ورزشم را ادامه دهم و افتخارات را برای خودم و شرکت پتروشیمی شیمی بافت در این رشته کسب نمایم. البته باید از مدیران محترم شرکت و مدیریت محترم منابع انسانی و همکاران عزیزم که همیشه به من لطف داشتند و همه جوره از من حمایت کردن تشکر و قدردانی ویژه کنم.

  • نقش شرکت را در موفقیت های ورزشی خود چقدر مهم می دانید وچه انتظاراتی از شرکت در این زمینه دارید؟

امین شریفی: وقتی که ورزش را بصورت حرفه ای دنبال می کنید متوجه می شوید که هزینه و زمان بسیار زیادی برای آماده سازی مسابقات احتیاج می باشد و این انتظار از مجموعه می رود که تا حد امکان بطوریکه خللی در کار شرکت بوجود نیاید، با افراد شاغل ورزشکارهمکاری لازم صورت پذیرد؛ زیرا که کسب مقام وعناوین مختلف نه تنها برای کشور و استان بلکه برای خود شرکت شیمی بافت هم افتخاری محسوب می شود. همچنین این نکته را نباید فراموش کرد که اهمیت دادن هر چه بیشتر به امر ورزش باعث ایجاد انگیزه و انرژی پرسنل خواهد شد.

هاشم هاچمی: با کمک و همراهی مهندس عساکره رئیس محترم واحد HSE و همکاران عزیزم در این واحد، امورات کاری و تمرینی خود را در حد توان انجام می دهم اما بخاطر هزینه های بالای این رشته ورزشی و وجود محدودیت های مالی ، یک سری مشکلات وجود دارد که امیدوارم با مساعدت مدیریت محترم و همکاری ایشان بتوانم این موفقیت ها را ادامه داده و برای مجموعه افتخارآفرینی کنم.

پوریا کاهد: به هر حال من از پرسنل شرکت شیمی بافت هستم و وظیفه خود می دانم که تا جایی که در توانم هست برای شرکت افتخار آفرینی نمایم، مطمئنا حمایت های همه جانبه از ورزشکاران شرکت  باعث پیشرفت و  ایجاد انگیزه در بین آنان می شود . امیدوارم که  شاهد رشد ورزش و حمایت های بیشتر از سوی مدیریت محترم شرکت در این خصوص باشیم.

  • و سخن آخر..

امین شریفی: ضمن عرض تبریک بابت موفقیت های بدست آمده به مدیریت محترم عامل و تمامی پرسنل مجموعه جا دارد نهایتاً یک تشکر ویژه ای داشته باشم از مهندس متقی رئیس محترم وهمه همکارانم در واحد خدمات فنی علی الخصوص آقایان دریس احمدی و دهقانی که نهایت همکاری و درک از مسایل مربوط به ورزش بنده رو داشتند؛ با آرزوی شادابی و تندرستی برای تمامی همکاران و خانواده گرامیشان.

هاشم حاچمی: تنها دلیلی که باعث شده ورزشم را ادامه دهم همان عشقی است که به آن دارم و از خدا میخواهم من را یاری کند تا بتوانم با قدرت به مراحل بالاتر برسم.

پوریا کاهد: خیلی ممنونم که این وقت رو در اختیار من قرار دادید . جا داره از تمام کسانی که برای من زحمت کشیدن تشکر کنم.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط