در ادامه سلسه مصاحبه های واحد روابط عمومی پتروشیمی شیمی بافت با پرسنل این شرکت، پای صحبت های محسن مخاوات سرپرست واحد آزمایشگاه مجتمع  نشستیم و پیرامون واحد تحت نظر وی به گفت و گو پرداختیم. متن این مصاحبه در ادامه خواهد آمد:

  • ابتدا خود را معرفی نمائید و بفرمایید چگونه به استخدام شرکت شیمی بافت درآمدید؟

بنده محسن مخاوات هستم، اصالتاً اهل شهرستان بهبهان و 35 سال سن دارم. در سال 1383 فارخ التحصیل کاردانی عمران (ساختمان های بتنی) شده و هم اکنون دانشجوی کارشناسی شیمی می باشم. از سال 1385 بعنوان اپراتور آزمایشگاه به استخدام شرکت شیمی بافت درآمده و بعد از 4 سال فعالیت در این واحد به سمت معاون آزمایشگاه منصوب شدم . از سال 92 تاکنون نیز بعنوان سرپرست آزمایشگاه مشغول انجام وظیفه می باشم.

 

 

  • وظایف و كار فعلي خود را توصيف نمائید.

آزمایشگاه کنترل کیفیت مجموعه ای از عملیات نظیر اندازه گیری و آزمون بر روی محصول می باشد تا ازلحاظ مرغوبیت و مشتری پسندی آن، اطمینان حاصل شود. فاکتورهای مهم و موثر در واحد کنترل کیفیت، روشهای آزمایشگاهی با آخرین استاندارد های روز ،تجهیزات آزمایشگاهی با تکنیک های نوین و نیروی کارآمد و متخصص می باشد.

کار عمده ما شامل: پایش و بررسی کیفی خوراک ورودی به مجتمع، نمونه های حین فرآیند، نمونه های محصول نهایی و نیز آنالیز کیفی آب معرفی در واحد ut ، نمونه های زیست محیطی و همکاری با واحد IMS در پیاده سازی اهداف سازمان می باشد.

  • چند نفر در آزمایشگاه مشغول به کار هستند و اختصاری از شرح وظایفشون بفرمایید.

از آنجاییکه خروجی محصول ما براساس یک استاندارد بین المللی تولید می شود، و از نظر کیفی در بالاترین سطح قرار دارد لذا به جهت اهیمت این موضوع، در واحد آزمایشگاه 9 نفر مشغول بکار می باشند که 4 نفر نوبتکار ، 4 نفر روزکار و یک نفر بعنوان نمونه گیر به فعالیت مشغول هستند.

شیفت آزمایشگاه بصورت 24 ساعت و براساس برنامه ریزی و نیاز واحد بهره برداری مشغول آنالیز و تست می باشند. نمونه گیر آزمایشگاه، وظیفه نمونه برداری از کلیه نقاط تعریف شده خوراک و محصول نهایی را دارد و در شیفت روز کار، یک نفر بعنوان کارشناس و دو نفر بعنوان اپراتور به کار مشغول می باشند.

 

  • کار در واحدهای عملیاتی چه تفاوتی با ادارات ستادی دارد؟

کار در واحدهای عملیاتی بسیار حساس و با دقت نظر بیشتری همراه است. واحدهای عملیاتی و ستادی باید مکمل هم بوده و در جهت اهداف مجموعه حرکت کنند . واحدهای عملیاتی بعنوان بازوان اصلی تولید، پیشرو هستند.

 

  • يك تجربه ناخوشايند يا استرس‌زا در محيط كاري خود را بيان كنيد. چگونه آن را برطرف ساختيد؟

در آزمایشگاه هر روز اتفاق جدیدی ممکن است رخ دهد، کار آزمایشگاه کار حساس و دقیقی است که باید با آرامش و تمرکز بسیار بالا صورت گیرد. یادم می آید تعطیلات نوروز 95 بود که خوراک ورودی یکی از مجتمع های منطقه چون دارای شرایط خاصی شده بود باعث شد محصول تولیدی با افت کیفیت روبرو شود. ما بعد از متوجه شدن این مسئله به سرپرست شیفت کارخانه اطلاع دادیم تا به شرکت مذکور اعلام نموده و مشکل را برطرف نماید، ولی آن شرکت با اطمینان از کیفیت مطلوب خوراک ارسالی زیر بار چنین موضوعی نرفت و کار به آنجا رسید که پس از چندین مورد آزمایشهای مختلف همچنان اختلاف نظر بین دو شرکت باقی ماند؛ لذا جهت رفع این مشکل مجبور شدیم نمونه را به دو آزمایشگاه در شرکتهای دیگر فرستاده و نتایج آن را با دقت بیشتری بررسی نماییم که در نتیجه نتایج آزمایشگاه شرکت شیمی بافت مورد تأیید قرار گرفت.

  • سخن آخر:

حجم کار و دقت در کار آزمایشگاه فوق العاده بالاست. بطور متوسط در هر ماه بالغ بر 1000 تست و آنالیز فقط نمونه های گازی صورت می گیرد و میانگین آن نسبت به شرکت های دیگر چندین برابر است لذا در پایان می خواهم از زحمات کلیه همکارانم در این واحد تشکر و قدردانی نمایم و برای همه آنها و بقیه همکاران در واحدهای مختلف شرکت آرزوی سلامتی و توفیق نمایم.

با تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط