سیدامید شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرماهشهر پس از نشست با مدیران و بازدید از مجتمع شیمی بافت در گفتگوی اختصاصی با واحد روابط عمومی اظهار کرد: خوشبختانه شرایط عملیاتی و تولیدی این شرکت روند روبه رشدی داشته و می توان گفت با طرح توسعه ای که مدیران این شرکت ارائه داده اند، ظرفیت اسمی تولیدMTBE  بعنوان یک محصول استراتژیک در منطقه بمقدار 100 هزار تن علاوه بر ظرفیت فعلی (90 هزار تن) افزایش پیدا می کند.

وی درباره آخرین وضعیت این قطب صنعت پتروشیمی کشور به لحاظ میزان سرمایه گذاری، ظرفیت تولید و اشتغالزایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 27 طرح از صنایع میانی تا واحدهای خدماتی را در دست اجرا داریم که پیشرفت های آن بین 10 تا 90 درصد بوده و پیش بینی می شود که ظرف سه سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

شهیدی نیا افزود: حجم سرمایه گذاری برای این طرح ها به ارزش یک ونیم میلیون دلار بوده و مقدار 2600 شغل مستقیم در سایه این سرمایه گذاری ها ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح توسعه منطقه ویژه یکی دیگر از برنامه های این سازمان می باشد که در حال حاضر به دنبال اخذ مجوزهای لازم آن هستیم که در صورت تحقق این مسئله برای واحدهای صنعتی بالادستی و میانی ما می توان گفت حدوداً بین 6 تا 8 میلیون تن ظرفیت جدید برای منطقه ایجاد خواهد شد.

مهندس امید شهیدی نیا با بیان اینکه بیش از 60 طرح برای حوزه صنایع پایین دستی در بخش های مختلف مطالعه و امکان سنجی شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران می باشد ، تأکید کرد: هم اکنون در منطقه ویژه اقتصادی تعداد 30 هزار شاغل مشغول به کار می باشند که با اجرای طرح های سرمایه گذاری جدید ظرف چند سال آینده این مقدار به 9 هزار شغل افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در ادامه در پاسخ به پرسش نقش سازمان در مدیریت بحران و پدافندغیرعامل در منطقه ویژه، گفت: سازمان منطقه ویژه بعنوان متولی این امور در یکی از مناطق مهم چهارگانه کشور طبق وظایفی که به آن محول گردیده عمل می نماید و در همین راستا برنامه هایی نظیر برگزاری دوره های آموزشی ، طرح شناخت آسیب پذیری ها و تهدیدهای محیطی توسط شرکت ها و برگزاری مانور سراسری در سطح منطقه درجهت توانمندی شرکت ها و نیز تقویت نگاه مدیران به موضوعات پدافند غیرعامل می باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط