به گزارش روابط عمومی ، مهندس شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر به همراه جمعی از مدیران و رؤساء این سازمان صبح روز سه شنبه مورخ 19/10/96 با حضور در مجتمع شرکت شیمی بافت ضمن بازدید و حضور در نشست مشترکی با مدیران این مجموعه پیرامون پیشنهادات، انتظارات و مشکلات احتمالی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای این جلسه مهندس شمس مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت ضمن خوش آمدگویی با اشاره به استراتژیک بودن محصولات تولیدی این شرکت، گفت: با توجه به مجوزاتی که شرکت در زمینه صادرات محصولات خود به خارج کشور دارد و همچنین نزدیک بودن به مرز آبی کشور و وضعیت رشد نرخ ارز ، یکی از برنامه های آتی در بخش فروش شرکت، مسئله صادرات به اروپا می باشدکه در حال مذاکره با چند شرکت اروپایی می باشیم.

مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت با بیان اینکه این شرکت هم اکنون در سطح مطلوبی از تولید قرار گرفته و توانسته رکورد تولید در ماه و شش ماهه نخست سال را علیرغم محدودیت های موجود در تهیه خوراک، از انعقاد قرارداد جدید با یک شرکت پتروشیمی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: یکی از اهداف ما در سال جاری این است که با بستن این قراداد و تأمین خوراک موردنیاز بتوانیم به همت پرسنل زحمتکش برای اولین بار در تاریخ شرکت به تولید قریب به 85 هزار تن رسیده و نیز در سال آینده از ظرفیت اسمی نیز عبور نماییم.

مهندس سیدمحسن شمس در ادامه با اشاره به سهم 85 درصدی این شرکت در شرکت شیمی تکس آریا تنها تولیدکننده ماده MEK در خاورمیانه، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که تولید این شرکت در سالهای اخیر پیدا کرده است، با اقداماتی که صورت پذیرفته توانستیم ظرفیت 3500 تنی این شرکت را امسال به 5000 تن افزایش داده و حدوداً 4 میلیارد تومان از زیان انباشته این شرکت را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: راه اندازی یک واحد تولیدی جدید با ظرفیت اسمی 100 هزار تن در منطقه با همکاری یک شرکت دیگر از جمله برنامه های آینده این شرکت می باشد که با توجه به پتانسیل های موجود می توان هزینه تمام شده این طرح را به مقدار زیادی کاهش داد. همچنین احداث مخازن رافینت4 و MTBE در سال آینده با مساعدت سازمان منطقه ویژه اقتصادی از دیگر برنامه های این شرکت در سال آینده می باشد.

مهندس شمس در پایان افزود: یکی از دلائل اینکه شرکت شیمی بافت توانسته در شرایط تولیدی خوبی قرار بگیرد، وجود نیروهای جوان و کارآمد می باشد که این مسئله به ما کمک می کند در اندیشه سرمایه گذاری های جدید باشیم.

در ادامه این جلسه مهندس شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن تشکر از توضیحات ارائه شده توسط مهندس شمس از اینکه شرکت شیمی بافت علیرغم کم حجم بودن واحد تولید آن توانسته روند روبه رشدی را در پیش بگیرد و مسیر پیشرفت خیلی خوبی را انتخاب نماید، تصریح کرد: یکی از ویژگی های بخش خصوصی همین کارآمدی و چابکی مجموعه ها می باشد که با پشتوانه نیروهای جوان و خوش فکر تصمیماتی فارغ از بروکراسی دولتی در آن اتخاذ شده و به نحو مطلوب مجموعه را در مسیر تعالی و توسعه قرار می دهد.

وی با استقبال از پیشنهاد سرمایه گذاری جدید ارائه شده توسط شرکت شیمی بافت آن را از لحاظ اقتصادی بسیار با صرفه ارزیابی نموده و اظهار داشت: به لحاظ دانش فنی و نیروی انسانی فعال و همچنین بدلیل شروع یک فعالیت اقتصادی جدید در سطح منطقه، این طرح نقش مؤثری میتواند در افزایش راندمان تولید و اشتغال کشور ایفاد نماید و اساساً با توسعه صنایع پایین دستی می تواند راهگشای اقتصاد کشور باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، افزود: این سازمان قطعاً همراه و پشتیبان انجام چنین سرمایه گذاری هایی می باشد تا با تکمیل زنجیره تولید، مسیر توسعه کشور را طی نماییم.

مهندس شهیدی نیا در بخش پایانی صحبت های خویش بر رفع مشکلات شرکت شیمی تکس آریا، علی الخصوص مسائل زیست محیطی آن شرکت تأکید نمود.

در ادامه این جلسه برخی از مدیران سازمان منطقه ویژه نسبت به موضوعات مطرح شده به بحث و اظهار نظر پرداخته و بعد از آن حاضرین از سایت و واحدهای تولید مجتمع بازدید نمودند.

::

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط