در راستای بازدید از شرکتهای پتروشیمی و بررسی موضوعات مختلف زیست محیطی آنان، مدیران سازمان حفاظت محیط زیست کشور با حضور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از شرکت شیمی بافت بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی شیمی بافت، در نشستی با حضور امید صدیقی مدیرکل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، داود عمادی مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دیگر همراهان، گزارش مفصلی از وضعیت محیط زیست شرکت در حوزه مدیرت پساب صنعتی و مصرف آب توسط مدیران پتروشیمی شیمی بافت ارائه و چشم انداز و پروژه های زیست محیطی این شرکت تشریح گردید.

حیاتی منش مدیر مجتمع پتروشیمی شیمی بافت ضمن بیان فعالیت های انجام شده در حوزه محیط زیست این شرکت، اظهار داشت: استقرار سیستم مدیریت محیط زیست مبتنی بر ISO14001:2015 ، نصب دوربین بر روی فلر جهت پایش مدام و ثبت وضعیت آن ، استفاده از آب RO جهت مصارف یوتیلیتی، مدیریت پسماند، شناسایی جنبه ها و ارزیابی ریسک زیست محیطی واحدهای مختلف شرکت از عمده فعالیت های این شرکت در زمینه محیط زیست این شرکت می باشد.

وی افزود: انجام طرح استفاده از آب بلودان کولینگ تاورها جهت آبیاری فضای سبز سایت 1 این شرکت که منجر به کاهش مصرف در میزان آب مصرفی می شود از دیگر اقدامات مهم این شرکت است که در سال 2015 توانست برنده جایزه بنیاد جهانی انرژی گلوب شود.

مدیر مجتمع پتروشیمی شیمی بافت در ادامه اظهار داشت: انجام پروژه بازیافت اسید غلیظ و آب از جریان خروجی مجتمع سایت 2 این شرکت دیگر پروژه مهم و کلیدی این شرکت است که فاز مطالعاتی و آزمایشگاهی آن انجام شده و مناقصه آن برگزار شده و در مرحله انتخاب پیمانکار می باشد. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مدت یک سال زمان اجرایی این پروژه می باشد.

در ادامه این جلسه مدیرکل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، همکاری سازمان محیط زیست کشور و صنایع برای کاهش آلودگی ناشی از فعالیت‌های پتروشیمی را مهمترین دلیل حضور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیان کرد و گفت: با توجه به آلودگی های دریایی که در سطح منطقه مشاهده و ارزیابی شده است، فعالیت های خوبی در سالهای گذشته در این منطقه آغاز شده است که امید است فاز اجرایی پروژه های پیش رو از جمله پروژه بازیافت اسید پتروشیمی شیمی بافت هرچه سریعتر آغاز و پس از اتمام به نتیجه کامل برسد.

گفتنی است در ادامه مدیران سازمان محیط زیست و هیئت همراه به صورت میدانی از تاسیسات عملیاتی مجتمع سایت 2 پتروشیمی شیمی بافت بازدید نمودند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط