مهندس سید محسن شمس مدیرعامل محترم شرکت شیمی بافت طی مصاحبه ای با روزنامه شرق شماره 3759 روز دوشنبه مورخ 16 تیر 99 آخرین اقدامات و تحولات شرکت شیمی بافت را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی شیمی بافت، اهم صحبت های مهندس شمس در این مصاحبه به شرح ذیل می باشد:

افزایش 60 درصدی تولید MEK در سه ماهه نخست سال99

در سال 91 تولید MEK در کشور آغاز و با افزایش ظرفیت 50 درصدی  که در شرکت ایجاد شده  در حال حاضر کل نیاز 2500 تا 300 هزار تنی  این محصول را در کشور تامین می کنیم. ضمن اینکه با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جهش تولید طی 3 ماهه سال 99 توانستیم 60 درصد افزایش تولید را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در تولید MEK شاهد باشیم  و اولین محموله صادراتی این محصول را برای بار اول فروختیم.

جلوگیری از روند واردات محصول MEK به کشور

در سال 98 معادل ۱۰۰درصد بودجه تولید محصولات MTBE و رافینتII  محقق شد و در زمینه  محصول MEK  نیز از بودجه فراتر رفته و ۱۱۵ درصد به نسبت بودجه تولید شد که با رشد ۳۱ درصدی آن نسبت به سال 97 روبه رو بود، سبب شد از روند واردات این محصول به کشور برای حمایت از تولید داخلی جلوگیری شود که از موفقیت های سال ۹۸ این شرکت در زمینه تولید محصولات بوده است.

تأمین MEK تا قبل از راه اندازی شیمی تکس از طریق واردات بوده که عمدتا از طریق کشور چین انجام می شد اما در سال 98 کمترین میزان واردات با همکاری بانک مرکزی و وزارت صنایع شکل گرفت. با این حال نه تنها چالشی برای مصرف کننده پیش آمد بلکه توانست  این محصول را با قیمت مناسب  تهیه کند ؛ همچنین با حمایت از تولید داخلی  شاهد حفظ تولید و اشتغال نیز بودیم.

شیمی بافت یک شرکت صادرات محور است

در راستای شفاف سازی و رقابت صحیح تمام محصولات صادراتی را در بورس عرضه  میکنیم؛ براین اساس رافینت و MTBE  در بورس انرژی و MEK  در بورس کالا عرضه می شوند . در همین حال تمام فروش داخلی را نیز از طریق انتشار آگهی روزنامه انجام میدهیم.

ادغام دو شرکت شیمی بافت و شیمی تکس آریا در سال 98

به منظور اصلاح ساختار دو شرکت این اقدام صورت گرفت ؛ زیرا به دلیل برخی مشکلات فنی و بازرگانی شیمی تکس زیان ده بود و در راستای هم افزایی با حفظ نیروی انسانی این دو شرکت ادغام شدند که این امر بخش های بازرگانی و فنی این شرکت ها را تقویت کرد.

اجرای بزرگترین دوره اورهال در سایت 1 شرکت شیمی بافت

در اقدامی بی سابقه از بدو راه اندازی تاکنون پس از انجام مطالعات و عقد قرارداد با شرکت های مشاور در زمینه طراحی و مهندسی اقدام به برنامه ریزی برای تعمیرات اساسی مجتمع با نگاه ویژه بر روی مخازن خوراک و فرآیند محصول سایت ۱ شیمی بافت را انجام خواهیم داد.این اقدامات در راستای بالابردن ضریب ایمنی  بواسطه نصب کارآمدترین و در نوع خود پیشرفته ترین سیستم اعلام و اطفاء حریق مخازن ذخیره خوراک و محصول با سرعت عمل بالا و کمترین ضریب خطا، ایجاد طراحی جدید و تغییر در مسیر ورودی و خروجی مخازن با نصب شیرهای کنترلی است . با این فرایند سطحHSE  بروز می شود و تمام تجهیزات  از بهترین برندهای دنیا و برخی نیز از شرکت های بازرگانی داخلی خریداری شده است.

اضافه کردن یک محصول جدید به سبد محصولات شرکت

یکی از مهمترین برنامه های شیمی بافت در سال جاری اضافه کردن محصول جدید به سبد محصولات خود برای عرضه در بازارهای صادراتی است؛ با تولید MTBE در واقع زیرساخت لازم برای این منظور وجود دارد و به دلیل حضور ما در بازارهای صادراتی برای عرضه محصول نیز مشکلی نخواهم داشت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط