• در ابتدا، لطفاً خودتان را معرفی بفرمائید.

بنده محمد پورمحمدی هستم متولد 1363، کارشناسی ارشد مهندسی برق الکترونیک از دانشگاه آزاد بوشهر، متاهل و از سال 90 در خدمت پتروشیمی شیمی بافت می باشم.

 

  • جنابعالی هم اکنون به عنوان رئیس واحد It پتروشیمی شیمی بافت هستید وظایف شما در این واحد چه می باشد؟

واحد IT به نحوی با تمام واحدهای کارخانه در ارتباط می باشد و می توان گفت برای هر واحدی سرویسی از سوی این واحد ارائه می شود. وظیفه این واحد حفظ، نگهداری و پشتیبانی همین سرویسها می باشد. نگهداری و مدیریت شبکه، سرویس اینترنت، سرویس voip ، اتوماسیون، پورتال، دوربین های مداربسته، مخابرات، حضورغیاب، وب سایت و … از جمله وظایف اصلی واحد IT  شرکت می باشد .می توان به آنها اشاره کرد و این واحد مسئولیت ارائه آنها را به عهده دارد.

 

  • مهمترین ویژگی فعالیت های شما چیست؟

مهمترین ویژگی فعالیت ما خلاقیت پرسنل واحد می باشد بنحوی که می بایست با توجه به امکانات موجود بتوانند نیازهای واحدهای مختلف را رفع نمایند و این امر فقط با خلاقیت و پشتکار امکانپذیر است . بروز نگه داشتن اطلاعات و آگاهی داشتن از آخرین تحولات دنیای الکترونیک نیاز همیشگی پرسنل واحد است.

 

  • لطفاً در مورد شبکه شرکت، تجهیزات و وسعت آن توضیح بفرمائید.

شبکه شرکت شیمی بافت حدوداً شامل 100 کاربر میباشد و با توجه به پراکندگی واحدهای کارخانه، برای ایجاد شبکه یکپارچه از فیبر نوری استفاده شده همچنین یک لینک ارتباطی با مخابرات منطقه جهت راه اندازی اینترانت گمرک درنظر گرفته شده است. لینک ارتباطی با دفتر مرکزی نیز توسط تانل اینترانتی برقرار شده . برای استفاده بهینه از امکانات سرورها و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی، سرورها مجازی سازی شده اند؛ همچنین در شبکه شرکت چندین سوئیچ و فایروال و مدیا کانورتر و… وجود دارد که اجزای شبکه را تشکیل داده اند.

 

  • چه فناوریها و راهکارهایی برای تامین امنیت شبکه شرکت استفاده میکنید؟

امنیت، مهمترین مسئله و چالش در فناوری اطلاعات است و همواره این موضوع در بین مسئولین فناوری اطلاعات مورد بحث و بررسی قرار میگیرد تا بتوان امنیت نسبی را در شبکه برقرار کرد برای کنترل امنیت در شبکه شرکت فعالیت هایی از قبیل کنترل دسترسی کاربران، اطلاع رسانی به کاربران در خصوص برخی حملات سایبری، قراردادن فایروال در شبکه کارخانه و نصب آنتی ویروس به روز بر روی کلاینت ها صورت گرفته است .

 

  • مهمترین برنامه های آتی شما چیست؟

برنامه هایی برای ارائه سرویسهای بیشتر به کاربران در نظر گرفته شده که از آنها می توان به راه اندازی ویدئوکنفرانس ، مکانیزه شدن دریافت فیش حقوقی ، راه اندازی پروژه دوربین ها و ارتقاء پرتال اشاره نمود.

 

  • در حوزه it بیشتر با چه چالش ها و مسایلی دست به گریبانید؟

از مهمترین مسائلی که همواره با آن مشکل داریم، مسئله ارتباط با مراکزی است که از زیرساختهای کشوری استفاده می کنند و با توجه به ناپایداری این ارتباط همواره مشکل کندی سرعت در انتقال دیتا بین مراکز مشاهده می شود و حقیقتاً رفع این مشکل کمک شایانی برای  از بین بردن چالشهای موجود می نماید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط